Kukaan ei koskaan lue tätä (eipä).

Lahna vai muikku

Ajattelimme, ettei tänne kuitenkaan eksy ketään. Mutta siinä sinä nyt olet.
Siispä, sallinet meidän kertoa tarinan.

”Tiedätkö mitä eroa on muikulla ja lahnalla?” kysyi verkkokauppaa pyörittävä asiakas ensimmäisessä palaverissa. Emme tienneet. ”Halusin testata toimialaosaamistanne.” (Tosiasiassa kyseinen verkkokauppa ei edes myynyt kalaa.) Tässä yksi epämiellyttävimmistä tilanteista, jonka tämä yritys on kohdannut. ”Ai tekään ette tienneet.” kommentoi asiakas ylimielisesti. Vitsikö? Mahdollisesti. Henkilöstä paistoivat kuitenkin läpi monet huonon asiakkaan piirteet, joten:

Päätimme, ettei tarjottu kymppitonnin diili todellakaan ollut sen arvoinen. Silloin opimme: ei on arvokas sana. Sanottuamme yllä mainitulle asiakkaalle ei, rohkaistumme ja päätimme, että tulemme sanomaan ei vastakin.

❌ Ei yksipuoliselle yhteistyölle
❌ ei markkinoinnille, joka ei maistu miltään
❌ ei vaniljantuoksuiselle tekemiselle

Seuraaville sanomme lähes poikkeuksetta kyllä:

✅ Yhteistyölle, jonka osapuolet ovat innoissaan asiasta
✅ Kyllä sinulle, joka olet innostunut myymästäsi
✅ Kyllä haasteille, jotka ovat pitäneet sinua jumissa

Ennen kaikkea sanomme kyllä sinulle, joka ajattelet asiakastasi.

Kenties luet näitä, koska haluat meille töihin? Jos olet vellihousu, joka ei uskalla kohdata asiakasta, jos toistat vanhoja ”hyväksi havaittuja” toimintatapoja, jos et uskalla sanoa asioita ääneen: älä tule tänne töihin.

Yllä mainitut ovat suorastaan velvoitteita, jotka jokainen nykyisistä työntekijöistämme on allekirjoittanut työsopimuksensa liitteenä. Eksyit tänne lukemaan tarinan. Tässä se oli, alun perin sisäiseen käyttöön tarkoitettu kylläkin. Mutta tuli niin hyvä, että päätimme julkaista.

Tunti asiaa™

Varaa tunti asiantuntijamme kanssa ja pääset liikkeelle saman tien ilman muodollisuuksia. Palvelun hinta 135 € (sis. alv 24)
joona_jxl_tulokset