Bränditarinat

Brändisi on tuotteiden, palveluiden tai logon lisäksi myös merkityksiä, arvoja ja tunteita. Kun nämä kootaan yhteen, syntyy bränditarina: ydinviesti. Ydinviesti on brändisi “katto”, josta alaspäin muu mainonta rakentuu. Jokaisella bränditarinalla on punainen lanka, mainonnan läpi jatkuva teema. Bränditarina ei ole iltasatu, vaan se tekee brändistäsi muistettavan, inhimillisen ja erottuvan kertoen miksi brändi on olemassa, ketä ja mitä varten.

Hyvin rakennettu ja kerrottu bränditarina koskettaa (esimerkkinä vaikkapa Nike). Se ohjaa strategiaa, muotoilee äänensävyn ja antaa suunnan kaikelle mainonnalle ja viestinnällekin. Bränditarina on jatkuva kertomus, joka herää eloon kaikissa käytettävissä kanavissa: verkkosivuilla, somessa, uutiskirjessiä, myyntitilanteissa ja jopa rekrytoinneissa.

Autamme sinua sanoittamaan tämän kertomuksen niin, että siitä muodostuu tunnistettava ja vaikuttava osa brändiäsi. Kun tarina resonoi sekä sisäisesti että ulkoisesti, syntyy syvempi yhteys joka näkyy myös viivan alla.

Mitä ja miten

Visuaalinen ja verbaalinen tarinankerronta kokonaisuutena

Bränditarinan rakentaminen alkaa syvällisellä briiffillä. Käymme yhdessä läpi arvoja, historiaa, tavoitteita ja kohderyhmiä. Näiden pohjalta jalostamme tarinan ytimen: miksi olette olemassa, kenelle, ja mitä sinulle merkitsee? Tarina kiteytyy selkeäksi kirkkaanpunaiseksi langaksi, joka elää kaikessa viestinnässä.

Bränditarinan räätälöinti eri kanaviin

Jokainen käytössäsi oleva kanava vaatii omanlaisensa bränditarinan. Ei erilaisen, vaan kanavakohtaisesti optimoidun tarinan. Muotoilemme bränditarinasi esimerkiksi napakoiksi somevideoiksi, iskeviksi sloganeiksi, sivuston hero-osioiden tekstiksi tai asiakaskertomuksiksi. Tärkeintä on, että tarina pysyy tunnistettavana läpi kaiken mainonnan ja viestinnän.

Visualisointi

Bränditarinasi herää eloon paitsi sanojen, myös visuaalisten elementtien avulla: kuvat, ääni- ja videokerronta ovat oivia ja tärkeitä paikkoja hyödyntää tarinaasi. Kun kirjoitettu teksti ja visuaaliset elementit puhuvat samaa kieltä, syntyy eheä kokonaisuus.

Bränditarinan hyödyt sinulle ja asiakkaallesi

Bränditarina tuo selkeyttä: sen avulla varmistetaan, että koko orkesteri soittaa samaa nuottia. Saat käyttöösi ydinviestin, johon voit aina palata oli kyseessä sitten verkkosivujen tekstit tai napakka 30 sekunnin hissipuhe. Hyvin muotoiltu, kerrottu ja näytetty tarina tekee brändistäsi johdonmukaisen ja muistettavan.

Asiakkaasi puolestaan saa tarttumapinnan brändiisi: tunteen siitä, että teillä on jotain yhteistä. Tarinan kautta brändistäsi tulee inhimillinen, merkityksellinen ja kiinnostava. Se rakentaa luottamusta ja madaltaa kynnystä toimintaan, olipa kyseessä ostopäätös, uutiskirjeen tilaus tai suositus kaverille.

Tunti asiaa™

Varaa tunti asiantuntijamme kanssa ja pääset liikkeelle saman tien ilman muodollisuuksia. Palvelun hinta 135 € (sis. alv 24)
joona_jxl_tulokset

Jäit kiinni!

Pieni punainen piste? Vastustamaton ärsyke. Tämä oli vain esimerkki siitä, miten me ihmiset käyttäydymme. Kunhan vain leveilimme osaamisellamme.