Konseptointi ja kampanjat

Konseptointi tarkoittaa luovan idean kehittämistä. Ideasta jalostuu visuaalinen punainen lanka. Konsepti voi olla laajasti eri kanaviin jalkautuva teema, tai pienempi mutta merkityksellinen sisältökokonaisuus.

Mitä ja miten?

Rakennamme idean, joka palvelee kampanjasi tavoitteita. Saat meiltä selkeän konseptin, visuaalisen suunnan, tarvittavat materiaalit ja tarvittaessa suunnitelman, miten kampanja tuodaan ulos eri kanavissa. Alussa mainittu idea tukee, konsepti, tukee tavoitteitasi.

Miten sinä hyödyt konseptoinnista? Entä loppuasiakkaasi?

Konseptointi mielletään usein “ideoiden pallotteluksi”. Ja sitä se onkin, aluksi. Konseptoinnin alussa on tapana heittää budjetit ikkunasta ulos ja pohtia hyvinkin suureellisia ideoita. Tämä siksi, että ylhäältä on helpompi laskeutua alaspäin kohti realistisempia, toteuttamiskelpoisia konsepteja. Sitä vastoin jos konseptoinnin aloittaa miettimällä esimerkiksi pelkästään rahaa rajoittavana tekijänä, ideat tuppaavat jäämään jumiin ja olemaan vaatimattomia.

Ja ne hyödyt sinulle ja ennen kaikkea loppuasiakkaallesi?

Saat käyttöösi kampanjan, joka jää mieleen ja puhuttelee loppuasiakastasi. Mieleen jäävä kampanja johdattelee asiakastasi ostopolun äärelle ja saattaa pitkänkin ajan kuluttua olla ostamisen laukaiseva tekijä. Kun tiedämme, ketä konseptista jalkautuvalla kokonaisuudella halutaan tavoitella, konseptia hiotaan niin, että se puhuttelee juuri eikä melkein haluttua yleisöä. Konseptista puhutaan joskus myös “kattokonseptina”, kampanjaa tai kokonaisuutta määrittävänä tekijänä. Konseptin tarkoitus on olla sellainen, että sitä voi soveltaa jokaiseen kanavaan, jossa mainontaa pyöritetään. Saat siis käyttöösi toimivan kokonaisuuden, etkä kassillista “vähän kaikenlaista sälää”.

Kun kattokonsepti on selkeä, siitä on helppo vetää lankoja kohti pienempää tai isompaa toteutusta, aina ulkomainonnasta ja tempauksesta sometoteutuksiin.

Näistä olemme ylpeitä

  • Brändi-ilme: EXU Capital

  • Logosuunnittelu: Julkee x Lempee

  • Logosuunnittelu: Neuvoa-ICT

  • Logosuunnittelu: Ramson & Co

  • Logosuunnittelu: Re-Tech

  • Brändi-ilme: Julkee x Lempee

  • Brändi-ilme: Ramson & Co

  • Brändi-ilme: Re-Tech

  • Brändi ilmeen kirkastus Resetelle
    Reseten ukkelit brändi-ilmeessä
    Reseten mainosluova

    YRITYSILMEEN KIRKASTUS: RESETE.FI

  • Verkkosivutuotanto: mysoda.eu

  • Brändi-ilmeen uudistus: Anyday nuts

    Kanssasi tekemässä

    • Sebastian Solomon

      Luova suunnittelu, Tuotteistus ja konseptit, Verkkosivut

    • Roope Siltala

      Copywriting, Käsikirjoitus, Konseptointi

    • Riina Salo

      Omat yleisöt, Sisältöstrategiat, Yhteisömarkkinointi

    • Ida Bäckström

      Sisällöt, Sosiaalinen media, Viraalimarkkinointi

    • Inkeri Kinnunen

      Graafinen suunnittelu, Remixaus, Valokuvaus

    Tunti asiaa™

    Varaa tunti asiantuntijamme kanssa ja pääset liikkeelle saman tien ilman muodollisuuksia. Palvelun hinta 135 € (sis. alv 24)
    joona_jxl_tulokset

    Jäit kiinni!

    Pieni punainen piste? Vastustamaton ärsyke. Tämä oli vain esimerkki siitä, miten me ihmiset käyttäydymme. Kunhan vain leveilimme osaamisellamme.