Pelillistäminen

Ihmiset eivät aina halua vain lukea tai katsoa. He haluavat myös osallistua, klikata, reagoida ja oivaltaa. Pelillistäminen tuo mukaan näitä vuorovaikutteisia elementtejä: kevyttä kilpailua, edistymisen tunnetta tai palkitsemista.

Mitä pelillistäminen tarkoittaa käytännössä?

Pelillistäminen voi näkyä monella tavalla. Esimerkiksi verkkosivuilla se voi olla pisteytys, testimuotoinen sisältö tai yksinkertainen etenemispalkki. Yksinkertaisen sisällön toinen ääripää on tuotteen ympärille rakennettu peli, esimerkiksi “kerää kaikki ketsuppipullot”. Kampanjoissa kyse voi olla digitaalisesta haasteesta, jossa pelaaja kerää etuja, merkkejä tai avaa uutta sisältöä. Tärkeintä on se, että pelillisyys tukee brändin ydintä eikä tunnu päälleliimatulta.

Miksi pelillistämiseen kannattaa panostaa?

Vuorovaikutus syventää muistijälkeä. Kun asiakas ei vain kuluta sisältöä, vaan osallistuu, hän sitoutuu. Pelillistetyt ratkaisut lisäävät ajan kuluttamista brändin parissa, toistuvuutta ja jakamista ja voivat tehdä yksinkertaisesta kampanjasta ilmiön.

Tunti asiaa™

Varaa tunti asiantuntijamme kanssa ja pääset liikkeelle saman tien ilman muodollisuuksia. Palvelun hinta 135 € (sis. alv 24)
joona_jxl_tulokset

Jäit kiinni!

Pieni punainen piste? Vastustamaton ärsyke. Tämä oli vain esimerkki siitä, miten me ihmiset käyttäydymme. Kunhan vain leveilimme osaamisellamme.