Markkinoinnin tehtävä on myynnin todennäköisyyden maksimointi

Markkinoinnin tarkoitus on nostaa myynnin todennäköisyyttä.

Toistan: markkinoinnin tarkoitus on nostaa myynnin todennäköisyyttä.

Eli markkinoinnin itsetarkoitus ei ole myynti. Se on myynnin tehtävä. Markkinointi on kuitenkin elintärkeä keino kasvuun. Mielestäni markkinoinnin onnistumista tulisi mitata todennäköisyyksien kautta. Varmistetaan, että kaikki markkinoinnin osa-alueet nostavat osaltaan myynnin todennäköisyyksiä.

Markkinointi on upea liiketoiminnan alalaji. Vaikka todennäköisyydet ovat helposti arvioitavissa, muuttujia on niin paljon, että yhtälön ylläpitäminen on aika mahdoton tehtävä. Se mitä voimme tehdä, on varmistaa että kaikki osa-alueet ovat hyvin hoidossa.

Tarkistuslista markkinoinnin todennäköisyyksien nostamiseen

👉🏻 Tuntevatko tulevat asiakkaasi sinut (tavoittavuus) Tavoittavuus on ensisijaisen tärkeää, sillä potentiaalisten asiakkaiden on ensin tiedettävä yrityksesi olemassaolosta. Panosta näkyvyyteen ja bränditunnettuuteen.

👉🏻 Puhutteleeko tuote ja palvelu asiakasta (markkinointiviestintä) Markkinointiviestintäsi tulee resonoida kohderyhmäsi kanssa. Käytä asiakaslähtöisiä tarinoita ja ratkaise heidän ongelmiaan viestinnän kautta.

👉🏻 Onko tuote helposti ostettavissa (verkkosivut, jakelu, hinnoittelu) Verkkosivujen käytettävyys, tuotteen saatavuus ja selkeä hinnoittelu ovat ratkaisevia tekijöitä ostopäätöksen syntymisessä. Varmista, että ostaminen on asiakkaalle mahdollisimman vaivatonta.

👉🏻 Pitävätkö he tuotteesta (asiakaslupaus ja tuote) Asiakastyytyväisyys ja tuotteen laatu varmistavat pitkän aikavälin menestyksen. Huolehdi, että tuotteesi tai palvelusi vastaa asiakkaiden odotuksia ja lupauksia.



Mitä mieltä sinä olet? Markkinoinnin tarkoitus on nostaa myynnin todennäköisyyttä.

Lasse Iskanius

Kirjoittajasta
Luovia toteutuksia ihaileva ja dataa rakastava markkinointistrategi, joka on toiminut johtavissa mediatoimistoissa ja markkinointiyrittäjänä.

Tunti asiaa™

Varaa tunti asiantuntijamme kanssa ja pääset liikkeelle saman tien ilman muodollisuuksia. Palvelun hinta 135 € (sis. alv 24)
joona_jxl_tulokset