Mistä uusia asiakkaita? Eikö markkinointi ja mainonta enää vedä? Kyse voi olla rajahyödystä. Kuulostaako tylsältä? Hear me out! 👇🏻
Tiettyjen markkinointiratkaisuiden hyöty katkeaa aina tietyssä pisteessä. Muutenhan niiden panostuksia kasvatettaisiin koko ajan ja myynti olisi triljoona.
Näin ei pääse käymään sillä markkinapotentiaali on aina rajallinen. Rajat voivat olla esimerkiksi maantieteellisiä tai kohdeyleisökohtaisia. Siellä Metan lonkeroissa pyörii vain tietty määrä niitä urheilukenkiä juuri ostavia henkilöitä. Vain tietty joukko ihmisiä on juuri ostamassa. Et saa yhtään lisää kauppaa siltä yleisöltä, vaikka kuinka laittaisit ROAS-positiiviseen kampanjaan. Mikäli tukeudut vain tiettyyn kanaviin, sinun yrityksen kasvulla on käsijarru päällä.
Mikä pahinta – et näy uusille silmäpareille ja brändiarvosi ei kasva. Vaikea tehdä sitä tulevaisuuden kauppaa, jos et tavoita uusia asiakkaita tänään.
Tässä muistilista kasvuun
👉🏻 Tiedä ostava yleisösi ja markkinasi. Älä ylipanosta tiettyyn kanaviin.
👉🏻 Rakenna tunnettuuteen uusissa, relevanteissa kanavissa. Eri mediat, formaatit, PR, muut mainosalustat.. vaihtoehtoja on lukuisia.
👉🏻 Huolehdi maineestasi ja jo ostaneista asiakkaista.
👉🏻 Ja se luova viesti on aina isoin kerroin onnistumiseen. Panosta että yllätät positiivisesti läpi asiakaskaaren.