Olen ostanut ja analysoinut suomalaista ja ulkomaista mainosmediaa kymmenillä miljoonilla. Ja mikä on ollut toimivin ja tehokkain kohdennus – tai kanava?
Pahoittelut – mitään viisasten kiveä ei ole olemassa. Mutta onnistuneimpia markkinointitekoja yhdistää yleensä yksi tekijä. Se on viesti.
Hyvä, pysäyttävä luova. Eri kanavissa, monille eri kohdeyleisöille. Harmillisen paljon näkee markkinointia ilman variaatiota ja vain muutamissa kanavissa. Pahimmassa tapauksessa kertaluontoisena tempauksena.
Sen takia olemme rakentaneet Julkee x Lempeetä toimistoksi, jolta onnistuu tämä. Useampia puhuttelevia viestikärkiä, koherenttina kokonaisuutena eri kosketuspisteissä. Googlesta kotisivuihin, digikanavista liidiksi, sisällöntuottajasta digispesialistiin.
Jos markkinointi sakkaa, niin ensimmäiseksi katsoisin puhutteleeko viesti kohdeyleisöä. Toiseksi katsoisin onko kanavavalikossa trimmailtavaa.