Konversio-optimointi

Konversio-optimointi on yksi verkkokaupan kulmakivistä. Verkkokaupan jokainen kävijä on mahdollinen ostaja, mutta vain osa heistä tekee lopulta ostopäätöksen ja päätyy luovuttamaan eurojaan tuotteitasi vastaan. Konversio-optimoinnin tehtävä on pyrkiä silottelemaan ostopolkua asiakkaasi edessä ja edesauttaa kauppojen syntymistä. Ostopolun siloitteluun emme käytä esimerkiksi lapiota tai katujyrää, vaan dataa, käyttäjäymmärrystä ja jatkuvaa testaamista.

Mitä ja miten?

Konversio-optimointi alkaa havainnoista: missä vaiheessa kävijä epäröi tai katoaa? Yhdessä kanssasi asetamme tavoitteet ja kaivaudumme datan avulla siihen, miten kävijöistä saadaan ostajia.

Analysoimme mm. käyttäjäpolkuja, ostoskorin hylkäysprosentteja ja tuotetietojen toimivuutta. A/B-testauksen avulla vertailemme erilaisia otsikoita, painikkeita, tuotekuvauksia tai kampanjarakenteita. Tavoitteena on ostoprosessin kiillotus ja sujuvuuden lisääminen niin, että ostopäätös on asiakkaalle helppo sinulle kannattava.

Konversio-optimoinnin hyödyt sinulle ja asiakkaallesi

Saat konkreettista kasvua nykyisestä liikenteestäsi ilman, että sinun tarvitsee jatkuvasti kasvattaa mediabudjettia. Konversio-optimointi parantaa ostopolun tehokkuutta, nostaa konversioprosenttia ja kasvattaa mainonnan kannattavuutta. Mahdollisiin muutoksiin reagointi on nopeaa.

Asiakkaasi kokee verkkokauppasi sujuvaksi, ymmärrettäväksi ja luotettavaksi. Hyvä käyttökokemus lisää oston todennäköisyyttä ja sitä, että asiakas palaa ja suosittelee verkkokauppaasi eteenpäin ystävilleen. Oikein konversio-optimoitu verkkokauppa myy paremmin ja jättää vahvemman muistijäljen.

Jäit kiinni!

Pieni punainen piste? Vastustamaton ärsyke. Tämä oli vain esimerkki siitä, miten me ihmiset käyttäydymme. Kunhan vain leveilimme osaamisellamme.