Sisältösuunnittelu

Yksi hyvä postaus on hyvä alku, jolla pääsee noin metrin eteenpäin aloitusviivalta. Yhden postauksen sijaan tarvitaan jatkuvaa ja tavoittavaa sisältöä, joka rakentaa brändiäsi ja pitää yleisön kiinnostuksen yllä. Kun yhden kertoo vaikka viidelläkymmenellä, ollaan lähempänä totuutta: maaliviivan ylittäminen ja asiakkaasi mieleen jääminen vaatii sisältösuunnittelua.

Miten sisältösuunnittelua tehdään?

Laadimme kuukausi- tai kvartaali­kattavan sisältökartan, joka ottaa huomioon sesongit, kampanjat, sesonkiajat sekä kohderyhmäsi kiinnostuksen kohteet. Suunnittelemme julkaisut, ajoitamme sisällöt ja annamme myös tilaa ajankohtaisille aiheille ja sesonkitableille. Sisällöt muokataan aina kanavakohtaisesti: kuva, video, pohja, teksti ja CTA ovat linjassa brändisi äänen kanssa.

Sisältösuuunnittelu perustuu sisältökalenteriin, joka ottaa huomioon sesongit, kampanjat sekä kohderyhmäsi kiinnostuksen kohteet. Taas on kysymysten vuoro, näihin kaipaamme vastausta sinulta: milloin paras sesonkiaika koittaa, kuka kuuluu yleisöösi ja mikä heitä kiinnostaa? Sinulla ei tarvitse olla suoria vastauksia, vaan nämä voidaan möyhiä yhdessä läpi.

Sisällöt muokataan aina kanavakohtaisiksi. Näin vältytään kiusallisilta ja brändiisi negatiivisesti vaikuttavilta asioilta, kuten vaikka mainoksen leikkautumiselta väärästä kohtaa ruutua. Emme ole amatöörejä, sinä ja me. Muokkauksella varmistetaan, että kuva, video, teksti ja CTA ovat linjassa kanavan vaatimusten kanssa.

Sisältösuunnittelun hyödyt sinulle ja asiakkaallesi

Sinä saat somemarkkinointisi aikataulutetuksi ja arkea keventäväksi – suunnitelmallisuus säästää aikaa ja ehkäisee viime hetken stressiä. Brändisi saa johdonmukaisen äänen ja visuaalisen linjan. Asiakkaasi puolestaan kokee jatkuvuutta, kiinnostavia aiheita ja luotettavaa sisältöä – hän astuu silmänräpäyksessä sisään tunnettuun ympäristöön, jossa brändisi puhuu hänen kieltään.

“Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty”, totesi joku viisas ihminen joskus. Se pitää edelleen paikkansa. Hyvin tehty sisältösuunnitelma helpottaa aikatauluttamista: suunnitelmallisuus säästää aikaa ja hermoja ja vapj auttaa aikaa käytettäväksi muihin yhtä tärkeisiin asioihin.

Ja asiakkaasi? Hän kokee jatkuvuutta, saa eteensä kiinnostavia aiheita ja vaikuttavaa sisältöä. Pitkässä juoksussa nämä lisäävät sitoutumista brändiisi.

Tunti asiaa™

Varaa tunti asiantuntijamme kanssa ja pääset liikkeelle saman tien ilman muodollisuuksia. Palvelun hinta 135 € (sis. alv 24)
joona_jxl_tulokset

Jäit kiinni!

Pieni punainen piste? Vastustamaton ärsyke. Tämä oli vain esimerkki siitä, miten me ihmiset käyttäydymme. Kunhan vain leveilimme osaamisellamme.