Sisältöstrategia

Sisältöstrategia on on kirjallinen suunnitelma, joka ohjaa kaikkia toimenpiteitä somessa. Se ei ole sama asia kuin julkaisukalenteri. Talovertaus: sisältöstrategia on katto, julkaisukalenteri on seinät. Strategia ohjaa toimenpiteitä kattotasolla.

Miten sisältöstrategia syntyy?

Ennen strategian muodostamista täytyy tietää tavoitteet ja kohderyhmät. Mitä haluat saavuttaa aikaan ja kenelle haluat puhua? Tämän jälkeen kääräisemme hihat ja strategia näkee päivänvalon: se kertoo, millaista sisältöä julkaistaan milläkin kanavalla, millä sävyllä ja milloin. Lisäksi strategia kertoo mittareista ja siitä, miten tuloksia mitatataan. Sisältöstrategiaa päivitetään säännöllisesti. Prosessiin kuuluu myös kilpailijakartoitus (katsotaan, mitä viereisellä tontilla tapahtuu ja kenties opitaan jotain uutta) ja brändipersoonan määrittely.

Nämä auttavat erottumaan ja puhuttelemaan kohdeyleisöä tarkasti. Strategia ei ole kaikkitietävä ohjekirja (kannustamme ohjeiden lukemiseen yleisesti: esimerkiksi nimeltä mainitsemattoman huonekaluliikkeen tuotteiden kokoaminen ilman ohjeita on yhtä tuskaa), sen sijaan se toimii arjen työkaluna ja päätöksenteon tukena.

Sisältöstrategian hyödyt sinulle ja asiakkaallesi

Saat käyttöösi selkeän pohjan sisällöntuotannolle, kommunikaatiolle ja tulosten mittaroinnille. Voit unohtaa mutuilun ja arvailun: brändisi näkyy johdonmukaisesti ja tavoitteellisesti valituissa kanavissa. Sisältöstrategia antaa suunnan myös tiimillesi ja mahdollisille yhteistyökumppaneille, kaikki tietävät, mitä tehdään, miksi ja millä tyylillä. Taas säästyy arvokasta aikaa muuhun tekemiseen.

Asiakkaasi kokee, että brändi tietää, kenelle se puhuu ja miksi. Tämä lisää luottamusta ja motivoi pukemaan ostohousuja jalkaan. Myös brändiin sitoutuminen kasvaa. Johdonmukainen viestintä vähentää kitkaa ostopolulla ja vahvistaa mielikuvaa ammattimaisesta toimijasta.

Tunti asiaa™

Varaa tunti asiantuntijamme kanssa ja pääset liikkeelle saman tien ilman muodollisuuksia. Palvelun hinta 135 € (sis. alv 24)
joona_jxl_tulokset

Jäit kiinni!

Pieni punainen piste? Vastustamaton ärsyke. Tämä oli vain esimerkki siitä, miten me ihmiset käyttäydymme. Kunhan vain leveilimme osaamisellamme.