Kampanjoiden hallinta

Somekampanjat ovat tapa tuottaa näkyvyyttä, kasvattaa sitoutumista ja ohjata asiakkaasi toimintaa. Mutta vain hyvin suunniteltu kampanja tuottaa tulosta: Vaikka idea olisikin hyvä ja toteuttamiskelpoinen, ilman tarkkaa kohdennusta ja ajoitusta kampanjan tavoiteltu vaikutus voi jäädä kuin nalli kalliolle. Kampanjasuunnitteluun ja -hallintaan siis kannattaa käyttää aikaa ja rahaa.

Mitä ja miten?

Kampanjasuunnittelu alkaa kuten moni muukin asia markkinoinnissa: kysymällä kysymyksiä, kuten: mitä haluat saavuttaa kampanjallasi, mitkä ovat sen tavoitteet? Haluatko sitouttaa yleisöä, kerätä liidejä, kasvattaa myyntiä tai herättää keskustelua tuotelanseerauksen yhteydessä? Vastauksista viisastuneina syntyy idea: kuuluisa punainen lanka. Punainen lanka pujotetaan läpi seuraavien asioiden: kohderyhmät, julkaisuaikataulut ja sisällöt. Kampanjan aikana tunnuslukuja seurataan herkeämättä.

Seuraaminen ei tarkoita passiivista ruudun tuijottelua, vaan optimointia. Toisin kuin esimerkiksi säähän, kampanjan suorituskykyyn voi vaikuttaa. Jos jokin kampanjan osanen ei ota tuulta alleen, sen tilalle mietitään uusi vaihtoehto. Yleensäkään mihinkään kampanjaan ei kannata lähteä ohkaisin eväin, vaan sisältöä kannattaa olla ehdottomasti enemmän kuin yksi kappale. Joukossa on voimaa! Kampanjan seuraamiseen kuuluu myös varmistus siitä, että kampanja pysyy annetussa budjetissa ja tavoitteissa.

Hyödyt sinulle ja asiakkaallesi

Sinä näet konkreettisia tuloksia: mistä syntyi liidejä, kuinka moni tilasi, klik­kasi tai kommentoi. Tämä tekee kampanjoinnista tehokasta, mitattavaa ja laadukasta tekemistä. Näitä oppeja ei kirjata ö-mappiin, vaan niitä hyödynnetään tulevissa kampanjoissa. Asiakkaasi inspiroituu osallistumaan ja kenties ostamaankin. Hän kokee brändin olevan aidosti läsnä elämässään. Tämä vahvistaa asiakassuhdetta heti ensikosketuksesta lähtien.

Tunti asiaa™

Varaa tunti asiantuntijamme kanssa ja pääset liikkeelle saman tien ilman muodollisuuksia. Palvelun hinta 135 € (sis. alv 24)
joona_jxl_tulokset

Jäit kiinni!

Pieni punainen piste? Vastustamaton ärsyke. Tämä oli vain esimerkki siitä, miten me ihmiset käyttäydymme. Kunhan vain leveilimme osaamisellamme.