Copywriting

Kaikki tarpeellinen tuli sanottua mutta silti sinua kalvaa tunne siitä, että viestisi ei mennyt perille? Liian usein yritysten viestintä jää turhan laimeaksi. Pahimmassa tapauksessa asiakas siirtää mielenkiintonsa sinun brändistäsi kohti kilpailijan paremmin sanoitettua, iskevämpää brändiä.

Hyvä copywriting kiteyttää olennaisen, herättää kiinnostuksen ja käynnistää toiminnan, jonka lopuksi asiakkaasi ostoskori on täynnä tuotteitasi tai palvelujasi. Copywritingin tehtävä on varmistaa, että brändisi puhuu vakuuttavasti, tarkoituksenmukaisesti ja juuri oikealla sävyllä.

Copywriting on viestintätyötä, joka syntyy yhdistelmästä luovaa ilmaisua, kohderyhmäymmärrystä ja datalla perusteltavissa olevia valintoja. Jokainen sana palvelee tavoitetta: oli kyse verkkosivusta, uutiskirjeestä, mainoksesta tai asiakasviestistä.

Mitä on copywriting ja miksi sillä on väliä?

Copywriting tarkoittaa kaupallisten ja vaikuttavien tekstien suunnittelua. Se voi olla ostopäätökseen johtava verkkosivun hero-lause, uutiskirjeen koukuttava otsikko tai kampanjaotsikko, joka jää mieleen. Mutta ennen kaikkea copywriting on asiakaspalvelua: se kertoo, miksi juuri tämä tuote tai palvelu kannattaa valita, kiinnostavasti ja ymmärrettävästi.

Kun mainonta on läsnä ihmisten arjessa enenevissä määrin, pysäyttävät sanat, no, pysäyttävät. Näitä pysäyttäviä sanoja sorvaa copywriter.

Miltä toimiva copy näyttää ja tuntuu?

Vaikuttava copy on selkeää, oivaltavaa ja tunnistettavaa. Se puhuttelee oikeaa kohderyhmää, osuu oikeaan yleisöön oikealla tavalla, oikeiden sanojen avulla.

  • Se kertoo, mitä asiakas saa
  • Se on linjassa brändin äänensävyn kanssa
  • Se houkuttelee toimimaan ilman pakottamista
  • Se jää mieleen ja se halutaan lukea loppuun asti
Copywriting auttaa sanallistamaan sen, mitä haluat kertoa, niin, että se kuullaan.

Näistä olemme ylpeitä

  • Brändi-ilme: EXU Capital

  • Logosuunnittelu: Julkee x Lempee

  • Logosuunnittelu: Neuvoa-ICT

  • Logosuunnittelu: Ramson & Co

  • Logosuunnittelu: Re-Tech

  • Brändi-ilme: Julkee x Lempee

  • Brändi-ilme: Ramson & Co

  • Brändi-ilme: Re-Tech

  • Brändi ilmeen kirkastus Resetelle
    Reseten ukkelit brändi-ilmeessä
    Reseten mainosluova

    YRITYSILMEEN KIRKASTUS: RESETE.FI

  • Verkkosivutuotanto: mysoda.eu

  • Brändi-ilmeen uudistus: Anyday nuts

    Kysymyksiä ja vastauksia copywritingista

    Copywriting palvelee suoraan asiakastasi, mutta samalla liiketoiminnan tavoitteita: se voi kasvattaa myyntiä, vahvistaa brändiä ja vähentää väärinymmärryksiä.

    Ei välttämättä, mutta suosittelemme sitä, jos haluat selkeyttää brändisi ilmaisua tai varmistaa yhtenäisen sävyn eri kanavissa.

    Riittävästi, että asiakas pysähtyy, ymmärtää ja toimii. Me mittaamme tuloksia konversioiden, klikkausten tai muun asiakaskäyttäytymisen perusteella

    Ehdottomasti. Copywriting ulottuu kaikkiin käytössä oleviin kanaviin ja toimii sitä paremmin, mitä yhtenäisempi kokonaisuus on.

    Eipä hätiä, etsitään “mitä ja miten” yhdessä. Autamme kiteyttämään viestit, vaikka ne olisivat vielä ajatuksen tasolla.

    Kanssasi tekemässä

    • Sebastian Solomon

      Luova suunnittelu, Tuotteistus ja konseptit, Verkkosivut

    • Roope Siltala

      Copywriting, Käsikirjoitus, Konseptointi

    • Riina Salo

      Omat yleisöt, Sisältöstrategiat, Yhteisömarkkinointi

    • Ida Bäckström

      Sisällöt, Sosiaalinen media, Viraalimarkkinointi

    • Inkeri Kinnunen

      Graafinen suunnittelu, Remixaus, Valokuvaus

    Tunti asiaa™

    Varaa tunti asiantuntijamme kanssa ja pääset liikkeelle saman tien ilman muodollisuuksia. Palvelun hinta 135 € (sis. alv 24)
    joona_jxl_tulokset

    Jäit kiinni!

    Pieni punainen piste? Vastustamaton ärsyke. Tämä oli vain esimerkki siitä, miten me ihmiset käyttäydymme. Kunhan vain leveilimme osaamisellamme.