Liikkuva kuva

Liikkuva kuva kertoo, herättää tunteen ja tiivistää monimutkaisen viestin sekunneissa. Kun kuva liikkuu, viesti jää mieleen. Tätä on jopa tutkittu: 95 % katsojista kertoo, että videosisältö säilyy muistissa paremmin verrattuna pelkkään tekstiin tai kuvaan. Hyvin toteutettu video tai animaatio tekee näkyväksi sen, mikä muuten jäisi piiloon: kokemuksen, tunnelman, idean ytimen. Oli kyseessä sosiaalisen median video, brändivideo, kampanjasisältö tai asiakasta toimintaan ohjaava animaatio, liikkuva kuva tuo eloa brändiisi ja tarjoaa tarttumapintaa yleisölle.

Liikkuva kuva on erinomainen työkalu mainonnan kentällä. Tällä kentällä taistellaan asiakkaan huomiosta ja se, kenen kohdalle peukalo scrollatessa pysähtyy, on voittaja. Kuten kaikki muutkin markkinointitoimenpiteet, liikkuvaa kuvaakaan ei kannata mutuilla, vaan suunnitella kunnolla ja tarkoituksenmukaisesti: mitä haluat sanoa, kenelle ja missä kanavassa? Kun nämä ovat selvillä, suunnitellaan video, animaatio tai liikegrafiikka, joka kertoo sen, mitä sinä haluat kertoa ja mitä asiakkaasi haluaa kuulla ja nähdä.

Sisällön suunnittelu ja käsikirjoitus

Ideahan se on kaiken alku ja juuri. Hyvä video vaatii kaverikseen idean lisäksi myös tavoitteen. Suunnitteluvaiheessa käymme kanssasi läpi mitä haluat videolla saavuttaa ja keille puhut. Tämän istunnon jälkeen tehdään käsikirjoitus jota voidaan elävöittää storyboardilla, eli kuvakäsikirjoituksella. Hiukan yleistäen voi sanoa, että toimiva video on lyhyt, ytimekäs ja tunteisiin vetoava. Kuten tuossa ylempänä totesimme, sopiva pituus riippuu käytettävästä kanavasta, eli “lyhyt video=toimiva video” ei pidä universaalisti paikkaansa.

Tuotanto ja editointi

Tuotantovaiheessa teknologia on puolellamme: hyvällä puhelimen kameralla saa aikaiseksi todella ammattimaista jälkeä. Tietenkin tarvittaessa käytössämme on myös ammattilaistason kalustoa. Toteutamme liikkuvan kuvan sisällöt joustavasti: joko kevyellä kuvauskalustolla tai animoiden, tarpeen mukaan. Materiaali leikataan, tekstitetään (tätä tulemme suosittelemaan myös sinun sisällöllesi) ja äänisuunnitellaan huolellisesti.

Kanavakohtainen optimointi ja jalkautus eri kanaviin

Tuotantovaiheen jälkeen pilkomme sisällön eri formaatteihin ja pituuksiin. Jo yhdellä videolla pötkii pitkälle: sisältöä voi pilkkoa eri pituuksiin ja kanaviin, oli kyse sitten TikTokista, LinkedInistä tai verkkosivustosta. Näin saat maksimaalisen hyödyn irti panostuksestasi.

Liikkuvan kuvan hyödyt sinulle ja asiakkaallesi

Sinulle liikkuva kuva tuo näkyvyyttä, muistettavuutta ja vaikuttavuutta. Se tiivistää tärkeän viestin helposti jaettavaksi sisällöksi, joka sujahtaa vaivatta eri kanaviin. Saat sisältöä, joka toimii kampanjassa, esityksessä tai vaikka somessa ilman, että se vaatii aina uuden tuotannon.

Asiakkaasi saa sisältöä, jota on helppo katsoa, ymmärtää ja jakaa. Visuaalisuus auttaa sisäistämään monimutkaisenkin asian ja tuo esiin sen, mitä brändisi todella edustaa. Liikkuva kuva luo tunnesiteen ja vahvistaa luottamusta nopeasti ja vaikuttavasti.

Tunti asiaa™

Varaa tunti asiantuntijamme kanssa ja pääset liikkeelle saman tien ilman muodollisuuksia. Palvelun hinta 135 € (sis. alv 24)
joona_jxl_tulokset

Jäit kiinni!

Pieni punainen piste? Vastustamaton ärsyke. Tämä oli vain esimerkki siitä, miten me ihmiset käyttäydymme. Kunhan vain leveilimme osaamisellamme.