Google Ads on digimarkkinoinnin työkalu, joka yhdistää dataohjatun mainonnan, luovuuden ja analytiikan. Tehokkuuden lisäksi se on myös yksi suurimmista ja käytetyimmistä markkinoinnin palveluista: ilman sen hyödyntämistä et käytä hyväksesi koko mainonnan työkalupakkia. Sen kautta tavoitat yleisösi oikealla hetkellä hakukoneesta, display-verkostosta tai esimerkiksi Youtubesta. Mikä parasta, kuten useat muutkin digimarkkinointityökalut, myös Google Ads on hyvin kustannustehokas: et siis tarvitse paksua setelinippua mainostaaksesi Googlessa.
Kun nykyinen tai potentiaalinen asiakkaasi etsii tarjoomaasi, hän suuntaa usein hakukoneeseen: etsi hän sitten metalliaitaa, virveliä tai tarvitsemaansa palvelua. Tehtävämme on varmistaa yhdessä kanssasi, että juuri sinun yrityksesi näkyy, kun asiakas naputtaa hakukonetta. Tarkasti kohdennetut kampanjat, avainsanatutkimukset ja jatkuva optimointi tekevät mainonnasta vaikuttavaa: jokaisella klikkauksella on siis potentiaalia muuttua euroiksi taskuusi.
Mitä ja miten?
Tämä(kin) projekti alkaa tärkeillä kysymyksillä, listan kärjessä: mitä tavoittelet ja kenet haluat tavoittaa? Tavoitteletko esimerkiksi lisää myyntiä tai lisää tunnettuutta brändillesi? Kenet haluat tavoittaa, eli keitä kaikkia yleisöösi kuuluu? Jokainen kampanja rakennetaan liiketoimintasi tavoitteiden ympärille. Aloitamme avainsanatutkimuksella, jonka avulla muotoilemme viestit, laskeutumissivut ja budjetoinnin niin, että asiakkaasi olisi mahdollisimman helppo ottaa ensiaskeleet ostopolullasi.
Pohjatöiden jälkeen on aika startata kampanja: pelkkä "julkaise"-napin painallus ei riitä, vaan seuraamme kampanjan suorituskykyä tiiviisti, testaamme mainosversioista, tarkennamme kohdennuksia ja reagoimme siihen, mitä data kertoo. Miksikö? Jotta päästään yhdessä kanssamme asetettuihin tavoitteisiin päästään ja jokainen panostamasi euro palvelee parasta mahdollista lopputulosta.
Google Adsin hyödyt sinulle ja asiakkaallesi
Sinä ja brändisi saatte käyttöönne työkalun, joka toimii myyntikoneena. Google Ads (kavereiden kesken GA) mahdollistaa nopean reagoinnin esimerkiksi markkinamuutoksiin ja tarkasti kohdennetun viestinnän. Ennen kaikkea GA:n avulla pääset tekemään dataan perustuvia päätöksiä – voit jättää mutuilun ja arvailun sikseen. Lisäksi näet tarkasti mihin panostamasi eurot menevät ja mitä niillä saadaan aikaan.
Entä asiakkaasi? Hän kohtaa mainontaasi juuri sopivalla hetkellä: kun hän etsii ratkaisua, vertailee vaihtoehtoja tai vetää jo ostohousuja jalkaansa. Mainoksesi muuttuu siis avuksi oikeaan aikaan ja silottaa ostopolkua asiakkaallesi.